Beställnings- och leveransvillkor

Beställnings- och leveransvillkor

Brunberg Oy 0130207-8 (nedan kallad webbutik) säljer produkter till privatpersoner i EU-länder. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkor och priser. Produktpriserna är i Euro och inkluderar moms.

 

Kontaktinformation för webbutiken:

E-post: [email protected]

Telefonnummer: 019 548 42 24

Postadress: Brunberg Oy, PL 65, 06151 Porvoo

 

Beställning

Produkterna som ska beställas väljs på webbplatsen genom att lägga dem i kundvagnen. Beställningen går vidare via betalning av innehållet i varukorgen i webbutikens kassafunktion. Då du beställer accepterar du våra leveransvillkor, produktpriser och leveranskostnader. Om en e-postadress anges vid beställningstillfället skickas en orderbekräftelse via denna. De beställda produkterna och priset framkommer i orderbekräftelsen.

 

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedare är Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Kontoutdraget eller kortfakturan visar Paytrail Oyj som mottagare av betalningar vid Visa Electron eller MasterCard-kortbetalningar. Paytrail Oyj överför summan till säljaren. Paytrail Oyj har licens beviljad av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand ta kontakt med webbutiken.   

Paytrail Oyj

FO-nummer: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä

Telefon: 0207 181830

www.paytrail.com

 

Leverans

Beställningarna skickas på vardagar. Leveranstiden för produkter som levereras från lager är vanligtvis 3-5 arbetsdagar. Om produkterna är skräddarsydda är leveranstiden vanligtvis 1-3 veckor. Leveranskostnaderna beror på vald leveransmetod, vikt och storlek på ordern. Du ser leveranskostnaderna i e-handelns kassafunktion innan det slutliga godkännandet av beställningen.

Om produkten går förlorad eller skadas under leveransen måste detta rapporteras omedelbart, senast inom 14 dagar, till webbutiken. Paket som är skadade vid leveransen måste omedelbart rapporteras till det leveransansvariga transport-företaget.

*Observera temperaturen på sommaren. Vi skickar chokladprodukter på mottagarens egen risk. Vi ansvarar inte för möjlig smältning av chokladen under postningen.

Returnering

Sötsaker är lättfördärvligt livsmedel, alltså gäller inte 14-dagars returrätt enligt konsumentskyddslagen. Om brevet eller paketet skadas under transporten med post måste klagomål skickas till posten omedelbart.

 

Annullering av order, ansvar för fel och klagomål

Före leveransen ägt rum kan beställningen annulleras genom skriftligt meddelande via e-post.

Webbutiken har ett lagstadgat ansvar för brister i de sålda produkterna. Vid klagomål, vänligen kontakta vår kundtjänst. Konsumenten har rätt att hänvisa eventuella tvister till Konsumenttviststyrelsen.